Guanyadors del sorteig de L'Espai del Llibre

EL C. P. ROSA SERRANO DE PAIPORTA, GUANYADOR DEL SORTEIG DELS 200 LLIBRES DE L’ESPAI DE LECTURA DE LA FIRA DEL LLIBRE.

Gloria Mañas i Jesús Figuerola han entregat a la directora del col·legi Rosa Serrano, Rosa Manuela Sánchez Rodríguez, el lot de llibres valorat en més de 2500 euros.

L’organització de la Fira del Llibre de València sorteja cada any entre els col·legis que participen en les activitats escolars —92 centres en aquesta edició— els títols de la Biblioteca que durant la celebració de la Fira s’exposen i poden consultar-se en l’Espai de Lectura. Enguany, el guanyador ha sigut el C. P. Rosa Serrano, de Paiporta, que aconsegueix quasi 200 volums, valorats en més de 2500 euros, que passaran a formar part de la seua
biblioteca escolar.

Gloria Mañas, presidenta del Gremi de Llibrers de València, i Jesús Figuerola, president de l’Associació d’Editors del País Valencià (AEPV), han fet lliurament hui del valuós lot de llibres a Rosa Manuela Sánchez Rodriguez, directora del centre.

L'acte ha tingut lloc en Paiporta, en el col·legi i ha comptat amb la presència de tots els alumnes del col·legi i dels seus professors i professores. També ha assistit l'editora Rosa Serrano que dóna nom al centre i que ha dirigit unes afectuoses paraules als xiquets i xiquetes.

Donats per l’AEPV i l’editorial Macmillan, aquests 200 títols inclouen volums en valencià i castellà, així com algunes edicions bilingües valencià-anglés. Són llibres per a primers lectors —sèries sobre animals o textos
relacionats amb les activitats i l’entorn propis de l’etapa infantil (menjar, dormir, jugar, la família, l’escola, etc.), poemaris, àlbums il·lustrats, contes per a diverses edats i llibres de activitats i jocs per a educació infantil i primària.

Amb aquesta iniciativa, els diferents col·lectius implicats en la Fira del Llibre volen promocionar la lectura entre xiquets i joves, facilitant l’accés als llibres i donant a conéixer el fons editorial valencià de literatura infantil i juvenil. Fometar la lectura entre els més menuts és un dels objectius de la Fira del Llibre, per la qual cosa cada any s’organitzen més de cent activitats concertades amb les escoles; en l’edició de 2011, prop de 8000 escolars han participat en aquests actes: conta contes, teatre infantil, espectacles que barregen la dramatització, el joc de paraules i la narració oral, tallers d’il·lustració i encontres amb escriptors i artistes.

Amb aquesta donació, el Gremi de Llibrers i l’AEPV volen contribuir a la creació i ampliació de les biblioteques escolars —espais fonamentals per a apropar la literatura als xiquets— que, oblidades per l’administració, sovint no disposen dels fons suficients ni de les infraestructures necessàries per a complir una funció tan important com és el foment de la lectura entre els més menuts.
La Direcció del Col·legi Públic Rosa Serrano, en nom de la Comunitat Escolar, agraeix, sincerament, aquesta donació que farà possible que el centre, actualment situat en barracons a l'espera de la construcció d'un nou edifici, puga encetar la seua bliblioteca i els xiquets i xiquetes, puguen accedir a la cultura i gaudir a través dels llibres.