Cegal i Odilo tanquen un important acord per a incorporar a les llibreries a la cadena de comercialització de continguts digitals

• Per primera vegada una plataforma tecnològica posa a les llibreries en el centre del procés de compra de llibres digitals per a les biblioteques.
  • Cegal, conscient de la transcendència dels nous models de préstec bibliotecari de llibres digitals, ha apostat per Odilo com partner tecnològic.

Odilo empresa de tecnologia, innovació i desenvolupament en el sector de les aplicacions tecnològiques per a les biblioteques, ha signat un important acord amb CEGAL (Confederació Espanyola de Gremis i Associacions de Llibreters). Aquesta aliança cerca dissenyar una nova cadena de valor digital, on les llibreries jugaran un paper important en el procés de compra de llibres digitals per al canal de comercialització en biblioteques.
La companyia, nascuda per al desenvolupament d'aplicacions de gestió de biblioteques i arxius, no ha deixat de créixer gràcies a la seua constant voluntat de recerca en tendències de futur. En el curs dels anys ha anat incorporant nous serveis i productes, convertint tals tendències en realitats mitjançant l'aplicació de la tecnologia. D'aquesta manera, els seus serveis i productes són ara capdavanters tecnològics integrats en grans xarxes de comunicacions i en àrees de serveis d'informació i documentació (arxius, gestió documental, biblioteques, centres d'informació, centres d'excel·lència, etc). En paraules del seu CEO Rodrigo Rodríguez, “En Odilo entenem que les llibreries tenen un paper important en el sector del llibre electrònic, tant com a organitzadors d'un enorme volum d'informació, com prescriptors qualificats i coneixedors experts de la realitat actual de les biblioteques”.
Cegal, que agrupa a més de 1600 llibreries en tota Espanya per la seua banda, és conscient de la transcendència que els nous models de préstec bibliotecari de llibres digitals tindran en els pròxims anys, i per açò aposta per Odilo per a incorporar a la cadena de comercialització, l'important paper de selecció, informació bibliogràfica i servei, que les llibreries realitzen per a les biblioteques des de fa ja molts anys.
Ambdues parts són conscients de la importància i transcendència del projecte i per açò posaran la deguda diligència en la formació d'equips de treball que desenvolupen els aspectes tècnics, legals i comercials per a portar a bona fi la incorporació del paper de les llibreries en el préstec de llibres digitals per a les biblioteques.