Arran la Covid-19, la celebració comercial del Sant Jordi, Dia del Llibre, va ser ajornada del 23 d’abril al 23 de juliol de 2020. Tot i la situació extraordinària de confinament, el Gremi de Llibrers va decidir posar en marxa una campanya per a què el Dia del Llibre, Sant Jordi, continuarà present, el 23 d’abril, com a un dia especial.
Objectius:
- Impulsar les llibreries valencianes i la seua presència en xarxes
- Millorar la comunicació entre les llibreries i la seua clientela, recordant que, malgrat tindre la persiana baixada, continuen enviant llibres a domicilis o reservant-los per a quan es permeta la seua venda
- Posar en valor la rellevància de la lectura durant el confinament, com activitat creativa i d’oci.
- Aprofitar l’impacte comunicatiu del Dia del Llibre per ressaltar la importància de les llibreries i animar a comprar o reservar llibres en llibreries.
La campanya va constar de dos lemes:
“La imaginació no entén de confinament”, i “Per Sant Jordi, regala moments de llibertat”, un hastag #llegirpereixir, i un cartell adaptat per a web i xarxes socials (Instagram, Twitter, Facebook).