LA FIRA DEL LLIBRE INICIA AQUEST CAP DE SETMANA LA SEUA PROGRAMACIÓ DIGITAL COINCIDINT AMB EL DIA DE LES LLIBRERIES

• Les llibreries valencianes celebren hui, 13 de novembre, el Dia de les Llibreries.
  • La programació podrà seguir-se a través del web www.firallibre.com, i de lesxarxes socials de la Fira.

La Fira del Llibre de València inicia aquest cap de setmana la seua programació digital, coincidint amb el Dia de les Llibreries, 13 de novembre, que es celebra a les llibreries valencianes amb activitats digitals i en format físic, sorpreses i descomptes del 5% en llibres.

Les activitats digitals de la Fira començaran hui a les 18.00h, amb la presentació del llibre Omplir la vida, de Quim Juncosa (Ed. Rosa dels Vents), que narra el dia que l’autor va conèixer al seu fill a un orfenat en Rússia, i a les 19.00h, amb la presentació del llibre A prueba de fuego, de Javier Moro (Ed. Espasa), sobre la història de Rafael Guastavino, l’arquitecte espanyol en Nova York.

Aquestes activitats s’inicien justament el Dia de les Llibreries, una iniciativa promoguda per la Confederación Española de Gremios y Asociaciones de Libreros (CEGAL), que aquest any està marcada per les circumstàncies sanitàries, En aquesta edició, les llibreries volen agrair el recolzament rebut per la ciutadania aquests últims mesos, així com ressaltar el paper que desenvolupen al sector del llibre i a la societat, com dinamitzadors culturals dels barris i pobles. Les llibreries valencianes ho celebraran amb activitats digitals i físiques, descomptes i material de Fira, com punts de lectura i bosses, a disposició de la seua clientela.

La programació de la Fira continuarà el dissabte 14 de novembre, a les 19.00h, amb Bárbara Blasco, que presentarà l’obra Dicen los síntomas, guanyadora del Premi Tusquets 2020, i a les 19.30h es realitzarà una lectura poètica virtual, Poesia a la xarxa, amb els autors que enguany han publicat poemari: Imma López Pavia (Premi Ibn Hazm de Poesía 2019), Francesc Mompó (Premi Ciutat de València 2019), Joan Deusa (Premi de Poesia Ibn Jafadja 2019), Josep Micó Conejero (Premi de Poesia Josep Maria Ribelles-Vila de Puçol 2019) i Teresa Pascual (Premi Ausiàs March 2018).

D’altra banda, el diumenge 15 de novembre, els usuaris podran seguir les presentacions dels llibres Manual d’amor aristotèlic per a dones del segle XXI, de Montse Barderi (Ed. Destino), i La ciutat aèria, de Jordi Colonques (Ed. Edelvives), a les 12.00h i 12.30h, respectivament. Per la vesprada, a les 19.30h, tindrà lloc un debat sobre la llibertat d’expressió amb Joan Sala, editor de Comanegra, i Toni Mollà, escriptor i sociòleg, i, de seguit, una conversa literària entre Sylvain Prudhomme i Manuel Vilas, en col·laboració amb l’Institut Français.

Totes les activitats de la Fira es podran seguir des del lloc web www.firallibre.com, el canal de YouTube Fira del Llibre de València, i les xarxes socials de la Fira: Instagram, Twitter, Facebook, des de qualsevol dispositiu mòbil.

La Fira és possible gràcies a la col·laboració imprescindible del Ministeri de Cultura, la Generalitat Valenciana, la Direcció General de Cultura i Patrimoni, Diputació de València, l’Ajuntament de València i l’EMT; entre els seus patrocinadors privats destaquen Caixa Popular, Fundació Oceanogràfic-Aguas de València o Random House.