LES LLIBRERIES ACULLEN CONCERTS, CONTACONTES, TEATRE I TALLERS DURANT LA CELEBRACIÓ DEL LLIBRERIES’FEST

El Gremi de Llibrers de València organitza per tercer any el festival “Llibreries’Fest”, que tindrà lloc del 4 al 12 de novembre, amb motiu del Dia de les Llibreries, 8 de novembre.

Les llibreries valencianes es converteixen, del 4 al 12 de novembre, en espais que acullen concerts, contacontes, teatres i tallers creatius, amb motiu del Dia de les Llibreries, 8 de novembre. El Gremi de Llibrers de València, juntament amb la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL), organitza per tercer any consecutiu la campanya “Llibreries’Fest”, que pretén reivindicar el paper de les llibreries com espais que generen comunitat i sinergies.

Es tracta d’un festival que gira al voltant dels llibres i ha programat activitats gratuïtes per tots els públics, des dels més menuts fins als més grans, oferint tot un ventall d’activitats que tenen la literatura com a fil conductor de tot un seguit de manifestacions culturals: teatre, gastronomia, música, contacontes i tallers de creació literària.

El Llibreries’Fest és una activitat que s’emmarca en el Pla Valencià de Foment del Llibre i la lectura  de la Generalitat Valenciana que, enguany, contarà, també, amb un xicotet patrocini de l’Ajuntament de València.

En paraules del president del Gremi de Llibrers, Nacho Larraz, “durant uns dies les llibreries es converteixen en el cor del barri, perquè reivindiquem la figura dels llibreters com a dinamitzadors culturals, molt més enllà de la venta de llibres; el punt fort que tenim com a col.lectiu és, justament eixe: fer barri, prescriure, fer activitats pels nostres veïns i veïnes; profundament compromesos amb el nostre entorn. Un barri o un poble sense llibreria no es pot concebre”.

La campanya s’adheriex a les activitats programades per la Confederación Española de Gremios i Asociaciones de Libreros d’Espanya(Cegal), per celebrar el Dia de les Llibreries. Amb el lema “Las librerías nos tocan”, es vol destacar l’important paper que les llibreries tenen als seus barris, pobles o ciutats, on no només actuen com centres de dinamització cultural, sinó que també són espais imprescindibles per la creació de comunitat.

Les diferents activitats programades són les següents:

CONTES A DINS D’UNA CAIXA

La contacontes Núria Urioz utilitza caixes plenes de tresors per contar diverses històries contemporànies divertides.

Durada: 1 h |Públic: Familiar

SÍNDROME QUIJOTE

La narradora Pepa Robles es converteix en una joglar i posa música a nou contes de la tradició oral.

Durada: 1 h|Públic: Familiar

CONTACONTES AMB CARLES CANO

Carles Cano realitza un divertit contacontes per a públic familiar i menuts.

Durada: 1 h/1h 30min|Públic: Familiar

TEATRE IMPROVISAT

A partir d’un llibre o fragment del mateix, escollit pel públic, es desenvolupa una obra de teatre improvisada per Guerrillaimpro.

CAFÈ DE FEL

Actuació on es combina la poesia de vers lliure en valencià i la música jazz amb Leticia Marrades, Claudia Fernández “K.Day”, Marina Alcantud.

TALLER CÒMIC

La dibuixant Zulai Peinado i l’editor Pedro F.Medina realitzen sessions d’una hora/hora i mitja on ensenyen les claus bàsiques per a la creació de còmics: des del disseny de personatges, fins a la tipografia, la narrativa, o la composició.

Durada: 1 h|Públic: Xiquets i adolescents

“JUGANT A FER LLIBRES”, TALLER DE MILIMBO

El llibre es una porta secreta a altres mons. Si ets curiós i tens ganes de jugar amb les tisores i el paper, vine a descobrir com fer un llibre es un joc molt divertit.

Durada: 1 h/1h 30min|Públic: A partir de sis anys

FORNS I DOLÇOS TRADICIONALS

Paco Alonso, com a conegut gastrònom i periodista, desgranarà la història dels típics dolços tradicionals en una activitat gastronòmica en la qual també hi haurà una xicoteta degustació d’alguns productes.

A DE BROSSA

Proposta de la narradora Assumpta Mercader, que naix amb la voluntat de presentar el poeta als infants però, sobretot,  naix  amb ganes d’encomanar el plaer de jugar i divertir-se amb les lletres, les paraules i els objectes.

Durada: 1 h|Públic: A partir de cinc anys

“¿LE PONDREMOS UN BIGOTE?”

Contacontes de Mar Benegas destinat a xiquets de fins a 3 anys. “Cuentos pequeños como un ratón, cuentos gigantes como un dragón,  cuentos de raso, cuentos de tul, cantos y cuentos vestidos de azul”.

Durada: 40 min|Públic: Menors de tres anys

“MÚSICA LITERARIA”

El trio musical Lucía Fernández, Héctor Comes i David Andreu interpreta un concert didàctic sobre obres de la literatura infantil per a públic familiar.

Durada: 1 h|Públic: Familiar

CONCERT HELICONIA DÚO

La soprano Sara Peinado i un pianista homenatgen amb aquest concert per a adolescents i adults el vincle entre literatura i melodia. El programa proposa explorar el món del gènere de la cançó i la literatura.

Durada: 40 min|Públic: Joves i adults

“AL SEÑOR ZORRO LE GUSTAN LOS LIBROS”

Activitat de divulgació i de foment lector que consisteix en una ruta/lectura en veu alta basada en el llibre “Al señor zorro le gustan los libros”, on es visiten físicament tots els elements de la cadena del llibre. L’activitat permet treballar conjuntament als escolars, bibliotecaris, llibreters, editors i autors .

Públic: Activitat Escolar